sobota, 25 kwietnia 2015

Jak prawo jazdy to tylko w Grecji

Chciałam się z Wami podzielić moimi doświadczeniami z greckiej szkoły jazdy. 
Tak się zdarzyło, że w Polsce nie udało mi się zdać egzaminu na prawo jazdy aż cztery razy. Po moim przyjeździe do Grecji na stałe,ciągle to odwlekałam, bałam się widząc jak grecy jeżdżą, no i nie znałam na tyle języka by się odważyć.
Aż w końcu przyszedł moment, w którym powiedziałam sobie - "albo teraz, albo nigdy "
Zapisałam się do szkoły jazdy przed świętami Bożego Narodzenia.
Po trzech lekcjach z teorii, na początku roku zaczęłam jazdy. Ku mojemu zaskoczeniu było to przyjemniejsze niż się spodziewałam. 
Jeździliśmy w jedno określone miejsce w Larisie, gdzie jest mały ruch. Tam też uczyłam się jak parkować oraz jak odpowiednio wykonać łuk (co było moją zmorą w Polsce) 
Mój nauczyciel do wszystkiego podchodził na luzie i z humorem.
Na szybie samochodu były poprzyklejane różne znaczki, które pomagają w parkowaniu!
Już po miesiącu wyjeździłam moje 25 godzin. W międzyczasie pilnie uczyłam się testów. Dostałam książkę, w której było 900 pytań. Niektóre mnie rozwaliły...
"Co powinien zrobić kierowca, kiedy podczas jazdy poczuje zmęczenie "
a) Zrobić postój,
b) włączyć radio,
 c) zapalić papierosa
Prawidłowa odpowiedź to oczywiście "a", ale prawdziwy Grek włączył by radio i do tego zapalił!!
Na egzaminie teoretycznym było 30 pytań z tej książki i można było zrobić jeden błąd.
Każdy nie zdany egzamin teoretyczny można powtórzyć po tygodniu i kosztuje to 20 euro.
No i w końcu 18 lutego przyszedł czas na egzamin praktyczny!
Nie ma żadnych kamer, żadnego sprawdzania świateł itp...
Egzamin jest przeprowadzany tym samym samochodem, którym uczyło się jeździć. Obok siedzi nauczyciel, a z tyłu dwóch egzaminatorów.
Wszystko trwa 15 minut i jest bardzo proste!
Samochodem można jeździć już od pierwszego dnia, ale prawo jazdy dostaje się po miesiącu.
Istnieje również obowiązek przyklejenia na szybę znaczku "N" na rok.
Oczywiście muszę jeszcze dużo jeździć by dojść do wprawy, ale cieszę się, że się odważył odważyłam!
Dla ciekawskich: koszt prawo jazdy to ok 550 euro!





33 komentarze:

  1. Serdecznie gratuluje prawka.
    Slyszalam ze w Polsce bardzo ciezko zrobic.Kolezanki syn podchodzil 12 razy.Calkowitym debilem nie jest bo po studiach.Widocznie w tym kierunku nie ma zdolnosci.Tutaj u mnie tez jest dosyc ciezko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też pamiętać prawko greckie ale zapomniałaś o ladomie

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie co do prawa jazdy bo ja rowniez zapisalam sie w Larisie a dokladnie wczoraj podpisalam wszystkie dokumenty az tu nagle mowia mi ze musze miec zaswiadczenie z policji ze mieszkam tu minimum 3 miesiace czyli musze isc sie zameldowac w policji i od tego czasu po uplywie 3 miesiecy moge zrobic prawo jazdy. Czy pani tez spotkala sie z takim problemem? Potrzebne bylo pani takie zaswiadczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, takie zaświadczenie jest potrzebne. Z tym, że ja już go miałam od początku mojego pobytu w Grecji. Więc radzę jak najszybciej wyrobić. A do jakiej szkoły się zapisałaś jak można zapytać?!

      Usuń
    2. Tak, takie zaświadczenie jest potrzebne. Z tym, że ja już go miałam od początku mojego pobytu w Grecji. Więc radzę jak najszybciej wyrobić. A do jakiej szkoły się zapisałaś jak można zapytać?!

      Usuń
  5. Jak wyrobic taka karte pobytu, kiedy policjant twierdzi ze polska nie jest w ue. Co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak wyrobic taka karte pobytu, kiedy policjant twierdzi ze polska nie jest w ue. Co zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba chyba iść do jakiegoś bardziej obeznanego policjanta, pokazać dowód albo paszport tam pisze ze to unia

      Usuń
    2. Trzeba chyba iść do jakiegoś bardziej obeznanego policjanta, pokazać dowód albo paszport tam pisze ze to unia

      Usuń
  7. JA K MOGE ZAPYTAC TO W JAKIM JEZYKU ZDAWALAS ,,,,,,CZY MOZNA W GRECJI ZDAC W J POLSKIM

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie. Niestety można tylko po grecku, angielsku albo albańsku. Ale pytania na prawdę da się ogarnąć

    OdpowiedzUsuń
  9. haha, no nie! to pytanie o postoju mnie powaliło, typowo po grecku! :)
    gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoła jazdy www.albar.krakow.pl to jedna z najlepszych szkół jazdy w Krakowie. Warto skorzystać z ich usług.

    OdpowiedzUsuń
  11. To, że zdałem egzamin na prawko za pierwszym razem to w dużej mierze zasługa instruktorów z www.albar.krakow.pl.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecamy szkołę jazdy www.albar.krakow.pl - w mojej opinii to najlepsi specjaliści.

    OdpowiedzUsuń
  14. Też chętnie wolałabym zdawać prawo jazdy w Grecji niż w Polsce… Niestety nie miałam takiej możliwości. W naszym kraju nie jest aż tak źle. Na kurs nauki jazdy zapisałam się w rodzinnym mieście- Toruniu http://auto-prawko.pl/kursy/ . Udało mi się zdać egzamin za trzecim podejściem, jak na kobietę to myślę, że to bardzo dobry wynik.

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na dobrą sprawę raczej nie będę miał okazji zdawać egzaminu w tym kraju, ale wiem, że nasze prawo jazdy jest u nich honorowane. Zresztą moim zdaniem warto jest zapoznać się z wpisem https://kioskpolis.pl/utrata-prawa-jazdy-w-2020-roku-komu-oraz-za-co-grozi/ gdzie fajnie opisano jak można prawo jazdy stracić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Najważniejsze że udało się zdać egzamin i teraz można swobodnie jeździć samochodem. Myślę, że także warto pamiętać, iż pomoc drogowa http://holowanie-gdynia.pl/ zawsze jest gotowa nam pomóc w momencie gdy nasze auto ulegnie nagłej awarii.

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratulacje! Swoją drogą zdawanie prawa jazdy w takich okolicznościach przyrody musi być super.
    kurs prawa jazdy a1 Śląsk.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  21. Akurat ja tam egzaminu nie zdawałem, ale nie raz miałem okazję poruszać się autem po tym kraju. Jako, ze dla mnie ważne jest również to aby mieć ładny samochód to wiem, że w serwisie blacharsko-lakierniczym https://autowacholc.pl/ na pewno są w stanie to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  22. Samo posiadanie prawa jazdy jest na pewno ważną sprawą i ja jestem również zdania, ze fajnie jest wiedzieć do kogo dzwonić w przypadku jakiś problemów z autem. Ja stawiam na pomoc drogową https://lawety.w.poznaniu.pl/ co do której na ten moment mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak widzisz, wszystko zależy od wyboru właściwej szkoły. Decydując się na kurs na prawo jazdy kat. B Rzeszów https://edures.pl/prawo-jazdy-kat-b/kurs-na-prawo-jazdy-kat-b/ warto poszukać opinii o instruktorach. Wg mnie taka osoba powinna być konkretna i empatyczna jednocześnie. Nie każdy w takim samym czasie pojmuje różne kwestie, a już samo prowadzenie pojazdu w obcym mieście może być wystarczająco stresujące.

    OdpowiedzUsuń
  24. W sumie ja już mam prawo jazdy, ale również chcę dodać, że bardzo ważną kwestią jest przede wszystkim to aby wiedzieć co zrobić w sytuacji awaryjnej. Jak coś to myślę, że zawsze pomoc drogowa https://hol-max.pl/ jest warta tego aby ich wezwać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Każde prawo jazdy jest ważne ale także już jako kierowca każdy z nas powinien zawsze mieć numer do zaufanej pomocy drogowej. Akurat jak dla mnie fajnie się na pewno współpracuje z https://holowanie.wroclaw.pl/ i to jest bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  26. Gdy nadchodzi czas, aby pozbyć się starego pojazdu, warto skorzystać z usług solidnej firmy kasacyjnej. Firma https://kasacja.stalowa-wola.pl/ oferuje kompleksowe usługi kasacji pojazdów w profesjonalny sposób. Ich doświadczony zespół zadba o cały proces, od odbioru pojazdu po załatwienie wszelkich formalności. Dzięki nim unikniesz kłopotów związanych z kasacją pojazdu i będziesz mógł skoncentrować się na nowych wyzwaniach.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bezpieczeństwo na drodze to sprawa najwyższej wagi. Dlatego warto znać numer do profesjonalnej firmy pomocy drogowej, która służy wsparciem w nagłych sytuacjach. Eurohol to firma, której możesz zaufać w przypadku awarii lub wypadku. Na ich stronie internetowej https://eurohol.pl/ znajdziesz kompleksowe usługi pomocy drogowej. Klikając w link, otworzysz sobie drzwi do miejsca, gdzie profesjonalizm i szybka reakcja są na pierwszym miejscu.

    OdpowiedzUsuń