poniedziałek, 8 grudnia 2014

W greckim domu

Pomślałam, że na pewno wielu z was, chciałoby kiedykolwiek zobaczyć jak wygląda tradycjonalne greckie mieszkanie, na moim blogu jest to mozliwe.
 Byłam w wielu domach, zarówno w Omolio jak również w innych wsiach. Wszystkie mieszkania są do siebie bardzo podobne i mają podobny styl...
Najważniejszym pokojem w domu jest salon. Tam są najlepsze meble, ozdoby i sztuczne kwiaty...Greczynki lubią serwetki, serweteczki, kryształy i inne bibeloty . Z reguły salon jest tylko na pokaz i prawie wcale nie jest używany...Tylko podczas świąt czy innych uroczystości.



Miejscem, w którym najczęściej się używa jest jadalnia...Tam jest telewizor, kanapy no i jest blisko kuchni. Tam pije się kawę z sąsiadkami, je się posiłki i odpoczywa po obiedzie...



W każdym greckim domu jest ołtarzyk z lampką oliwną, która pali się prawie cały czas.


Wszędzie musi być czysto i przytulnie, o to dbają greckie panie domu.

Na ścianach wiszą oczywiście zdęcia przodków

 
Oczywiście młodzi grecy coraz częściej urządzają swoje mieszkania nowocześnie, ale te tradycjonalne mieszkania też maja swój urok. Ciekawa jestem waszych opinii...


8 komentarzy:

  1. Grecja to temat ktorym nigdy nie jestem syta.Dlatego czesto tutaj zagladam spodziewajac sie ze znajde cos nowego. Ztad pisze komentarz jako pierwsza. Nie wazne moim zdaniem jak bogato sa urzadzone mieszkania.Najwazniejsze aby bylo czysto i przytulnie.Mnie sie tam podoba i napewno bym sie dobrze czula.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bylam raz w prawdziwym greckim domu- na Rodos, bardzo mi sie podobalo, tak swojsko, mieszkanko male, ale przytulne.. A najbardziej te oltarzyki z palaca sie lampka. No i ikony na bialych scianach... Oraz taras na dachu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marto,zycze Pani jak i calej jej rodzinie
    zdrowych wesolych swiat,
    spedzonych wsrod najblizszych,
    oraz dobrego przeskoku w Nowy 2015 Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ew,, życzę również wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz wszystkiego najlepszego w nowym roku. Dziękuję za pamięć.

      Usuń
  4. Witaj Marto! życzę Ci wszystkiego co najlepsze w Nowym ROKU 2015,dla Ciebie i całej rodziny polskiej i tei greckiej,.dawno Cię nie było na G+,napisałam tam coś do Ciebie na hangout. Kocham Grecję i gdzie się da to o niej czytam, też się zastanawiałam jak wygląda zwykłe mieszkanko greckie,teraz już wiem. Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na dalsze ciekawostki greckie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewo.Dziękuję za życzenia i również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku :-) to prawda, długo mnie nie było na g+.... pozdrawiam

      Usuń
  5. Z tym czysto to nie do końca, albo tak mi się trafia.

    OdpowiedzUsuń